van moskou naar bangkok

Koh Samui

8 t/m 12 januari Koh Samui

Na regen komt zonneschijn, we zijn na 1,5 uur varen aan gekomen op Koh Samui een eiland aan de oostkust van Thailand. Toen we aankwamen was het prachtig weer, ze vertelden dat het 2 weken lang had geregend dat zagen wij ook aan de zandzakken voor de deuren. Dus we hebben geluk. Ons hotel ligt gelijk aan het strand, de zee is erg ruw hoge golven het is heel leuk om in te zwemmen. Je moet wel uitkijken voor boomstammen. We hebben alleen huisdieren in de hotelkamer, de eerste nacht ging alles goed maar de tweede nacht toen we binnen kwamen vlogen er vier kakkerlakken door de kamer. We hebben van het hotel een spuitbus gekregen om ze te verdelgen. Gisteren hebben we een hele dag op het strand gelegen met een biertje en vers fruit (ananas en cocosnoot)waar de verkopers mee langs komen. Vandaag hebben we een tour over het eiland gemaakt. Zo zijn we naar de big budda,een mummy monk,watervallen, mother en father rock en een aap die cocosnoten uit een palmboom haalt. We blijven nog wat langer omdat dit een erg leuk eiland is. We zitten op de Lamaibeach. 12 januari gaan we naar het volgende eiland Koh Phangan dat bekend staat om zijn full moon party's.Op 12 januari is er een half moon party we zullen eens kijken of dat wat is.

Broer

Half moon party? Zijn jullie daar niet een beetje oud voor? Weten jullie zeker dat dat verse fruit geen vreemde dingen bevatte?
Wat moet ik me trouwens voorstellen met "ons hotel ligt gelijk aan het strand"? Zitten jullie in het water of zoiets? Of krijgen jullie last van allerlei hallucinaties? Heeft dit iets met het fruit te maken?
Maar wel, het is wel droevig dat jullie allerlei chemische strijdmiddelen gebruiken om kakkerlakken uit te moorden; vergeet niet dat kakkerlakken ook kinderen hebben. En bovendien, jullie gaan naar de tropen en daar komen nu eenmaal meer kakkerlakken voor dan hier. Waarschijnlijk hebben jullie te maken gehad met de Blatella asahinai. Niet te verwarren met de Pycnoscelus surinamensis. Overigens staat de Blatella asahinai niet op de lijst van beschermde diersoorten. Komen jullie weer goed weg anders had ik Greenpeace gebeld.
Verder was ik deze week nog in Bethune (Nord Pas de Calais - Frankrijk). Wel leuk om te weten dacht ik zo.

De groeten van het thuisfront.

Mw. Francke

Hallo Roos en Marco
Geniet ervan.
Wacht in spanning tot je terug komt.
Heb genoten van de fotos en verhalen van de reis.
Goede thuuiskomst.