van moskou naar bangkok

Kanchanaburi en Bangkok

31 dec t/m 5 januari Bangkok en Kachanaburi

Wij wensen iedereen nog een gelukkig nieuwjaar!

Wij hebben hetnieuwjaar in Bangkok gevierd. Er was een festival georganiseerd in de moderne wijk van Bangkok in de Sukhumvit road tussen de shoppingmall's dit heet Countdown 2011 Bangkok. Met de bus zijn we die kant op gegaan (20 min rijden) bleek dat de bus niet verder ging. En moesten we nog 3 kwartier schuifelen door de mensen massa om bij het festifal terein te komen. Er waren wat meer mensen dan we dachten, die ook de zelfde plannen als ons hadden. Dus aangekomen op het terein stonden er ongeveer200.000 mensen. Het leek ons niet ze verstandig om daar tussen te gaan staan. Hierna zijn we weer terug geschuifeld om het nieuwejaar in de Kaosanroad te vieren. Met iets minder mensen.Was ook gezellig. De volgende dag hebben we een nieuwe fotocamara gekocht in 1 van de vele shoppingmall's het is een Sony geworden. Ze hebben zelfs een ijsbaan en een Oceanium met alle soorten vissen en zelfs haaien.

Op 2 januari zijn we met de bus naar Kachanaburi gegaan waar de beruchte 'bridge over the river kwai' ligt. Kachanaburi is een erg leuk plaatsje, we hebben fietsen gehuurd en zijn gelijk de volgende dag vroeg opgestaan om naar de spoorlijn te gaan. Aan deze spoorlijn hebben heel veel krijsgevangenen gewerkt uit verschillende landen onder andere Nederland. Er liggen hier op de begraafplaats 3000 Nederlanders die tijdens de bouw zijn gestorven aan ondervoeding ziektes en mishandeling van de Jappaners. De spoorlijn liep van Thailand naar Burma en was 415 km. wordt ook wel het dodenspoorweg genoemd Er hebben aan deze spoorlijn 260.000 mensen gewerkt waarvan de ongeveer dehelft is gestorven, tijdens de bouw. In het stadje vind je 3 musea en 2 begraafplaatsen. Het is best indrukwekkend om dit allemaal te zien.

Morgen vertrekken we weer naar Bangkok om woensdag de nacht trein te pakken richting het zuiden om de laatste 3 weken van onze reis door te brengen op de eilanden.

natasja

Hè buurtjes,

nog maar drie weken wat gaat het snel zeg.
Jullie natuurlijk ook de beste wensen. we hopen dat jullie nog lekker genieten van de laatste vakantieweken. groetjes de Francketjes

Broer

Nou, knallend het nieuwe jaar ingegaan. We hebben de Champagne opgedronken en op jullie getoost. De Westmalle was trouwens ook op. Op 1 Januari hebben we de familie bezocht in Amsterdam. Er was vooral heel veel eten terwijl we zelf ook al niet te weinig hadden, de buren zijn er erg blij mee. De rest begraven we maar in de tuin of zoiets. Jullie hebben de groeten van Bianca, Dennis, Kenji, Genelva, Gabriela, Marjorie, Paul, Shelton, Sheldon, Shanna, Claudia, Hans, Siondra, Tenisia, Rino, Jasmine, Urtha, Jimmy, Jimursha, Urmeniso, Josta, Jermain en Kelly.
Ik heb jullie stukje gelezen over de river Kwai (ben er zelf nooit geweest) maar ik moet zeggen dat jullie je huiswerk slecht gedaan hebben: Er hebben in totaal 240.000 mensen aan gewerkt waarvan er 106.000 overleden zijn.
Als ik jullie hele verhaal zo lees hebben jullie een zware eilanden obsessie opgelopen.

Groeten van het Thuisfront en de beste wensen.

Hans en Ine

Hoi Maroos,
Een gezond 2011 toegewenst.
Nog met vuurwerk gespeeld daar?
Veel plezier op de eilanden daar hoor, lekker relaxen na zo een reis is ook heerlijk lijkt me. Wat een Pietje precies is die broer van jou Roos! Maar wellicht maakt hij het goed met een volle tank benzine -:) dag ooooor

Plonie van de Ketterij

Hallo Roos en Marco
Mede namens Lieven, wens ik jullie het allerbeste toe voor het nieuwe jaar en hoop dat jullie weer gezond en wel terug in Nederland komen. Nog veel plezier verder en geniet er van hoor, doei

Broer

Ik heb een en ander nagekeken en hevige eilandobsessie heet Nesofilie. Ik weet alleen niet of het te genezen is. Gelukkig was Walcheren vroeger ook een eiland dus waarschijnlijk kunnen je hier wel in therapie.
Over Walcheren gesproken jullie favoriete club Walcheren C4 speelt dit weekende weer niet!
Jullie begrijpen wel dat een tank benzine er niet in zit maar jullie kunnen wel doneren natuurlijk; een liter benzine kost tegenwoordig € 1,63.
En nog een slecht bericht; gezien de slechte aardappeloogst van dit jaar zullen de frites prijzen gaan stijgen.

Groeten van het thuisfront Vlissingen

mieneke en cor.

verschrikkelijk veel goede wensen van ons en ga maar lekker luieren op strand. hier regent het vreselijk. de hele dag. alles goed hier. ga regelmatig om borreltje bij je vader en moeder. floris wordt oud, doof , en wat stijf (net als wij) tot ziens hoor.