van moskou naar bangkok

Siem Reap

12 t/m 14 dec. Siem Reap

S'ochtens vroeg zijn we vanaf de grenspost met de opstap bus naar het busstation gegaan, hier bleek dat de bus Siem Reap net was vertrokken.We hebben toen met 2 Jappaners maar de taxi gedeeld. De rit duurde maar 2 uur en was bijna even goedkoop als de bus. Siem Reap is een hele mooie kleine stad met Franse invloeden.We zijn natuurlijk eerst naar' Angkor wat' geweest (wereld wonder) http://nl.wikipedia.org/wiki/Angkor_Wat_(tempel) . Dit was heel indrukwekkend. Maar het was zo warm dat we maar 3 wats bezocht hebben. Verder hebben we de volgende dag fietsen gehuurd om de stad te verkennen zo zijn we in een parkje beland met een hoop getjilp uit de bomen dit bleken vleerhonden te wezen het waren er ontzettend veel. Verder zie je heel veel slachtoffers van de oorlog en mijnen, en heeel veel bedelende kinderen. De kinderen geven we snoep en de gehandicapten wat Riel (munteenheid). Ze hebben hier wel liever Dollar dan Riel. De mensen zijn ontzettend vriendelijk hier. Er rijden hier 6000 tuktuks rond, wat te veel is voor dit kleine stadje. Er zijn hier France cafe's en je kan hier overal pizza eten. Na 3 dagen zijn we op de bus gestapt naar Battangbang deze tocht duurd 4 uur. Over een afstand van 173 km