van moskou naar bangkok

KhonKaen- Khorat- Pakchong- Saraburi-PrachinBuri

6 t/m 10 december KhonKaen- Korat- Pakchong- Saraburi

Bedankt voor de extra foto opslag!!!!!

We zijn er achter gekomen dat je niet de laatste wagon moet nemen in de trein, het is nog erger dan een achtbaan.We reizen bijna alles per trein aangezien dit het goedkoopste vervoermiddel is in Thailand. Aangekomen in KhonKean zijn we op aanraden van een belg in een hotel beland wat zijn beste tijd gehad heeft. We hadden muizen op de vijfde verdieping en alles was afbraak voor maar 230 bath (5 euro) was ook niet meer waard. s'avonds ontdekte wij per toeval een enorme bazaar hier voor moest je entree betalen en werd je gefouilleerd door de politie. We zijn hier zelfs verdwaald zo groot was het er was een kermis en een popconcert en duizende stalletjes met eten en drinken en kleding enz. De volgende dag weer de trein gepakt naar NakhonRatchasima (ook wel Khorat genoemd) Dit is een grote stad waar niet zoveel te beleven is. Dus we zijn de volgende dag gelijk op de bus gestapt naar Pakchong. Hier hebben we een prachtig guest-house die toursverzorgd naar het nationale park KhaoYai, toen we aankwamen hebben we de bagage op de kamer gezet en zijn we gelijk naar het park gegaan voor de night safari. We gingen naar een natuurlijke waterbron waar je kan zwemmen. Tegen de schemering zijn we naar een grot geweest waar vleermuizen leven.Hierna naar een plek op het platteland om te kijken naar miljoenen vleermuizen die uit een grot vlogen dit was onvoorstelbaar. Vandaag gaan we naar Saraburi we wilden onze bath omzetten naar dollar (voor Cambodia)maar we kwamen te laat aan omdat de trein 2 uur vertraging had wat redelijk normaal is in Thailand. In Saraburi zaten we s'avonds nog wat te drinkenin het enige barretje van de stad wat nog heel gezellig was met ons thaise woorden boek want niemand spreekt engels.De volgende daghebben we een hele snelle bus gepaktnaar Prachinburi om daar weer op de trein te stappen naar Cambodia. In Prachinburi aangekomen dachten we waar zijn we, er was helemaal niets behalve het busstation.We waren heel ver van het centrum afgezet dus weer met de bus naar het centrum gelukkig hadden we het woordenboekje. Hier in deze stad komt nooit een toerist we zijn een bezienswaardigheid. We wilden weer ons geld omwisselen maar ze zijn 3 dagen vrij dus alle banken gesloten. Nu wisselen we maar bij de grens morgen beetje laat maar ja. We zitten nu in een enorm hotel waar nu een Thais Karaoke feest wordt gehouden het is wat levendig en vals. We zijn over de plaatselijke markt gelopen en iedereen keek meer naar ons dan naar de handelswaren.

Broer

Het wordt een saai weekend; Walcheren C4 speelt niet.
Wel moet ik volgende week waarschijnlijk naar Dubai. Zo kom je nog eens ergens. We horen het wel.
Dat er in Prachinburi nooit geen toeristen komen is zoals iedereen wel begrijpt niet waar, zo was broer daar in 1992.
Je moet natuurlijk geen onzin schrijven, misschien gaan de mensen dan wel denken dat jullie alles verzinnen en gewoon in Centerparcs zitten. Ik hou jullie in de gaten.

Groeten aan iedereen daar of zoals de Cambodjanen zeggen: Soea Sedei
Broer

Tante Annie en oom Han

Bedankt voor je Kerstkaart en hoewel het nog vroeg is, gefeliciteerd met je jaardag en veel geluk in het komende jaar. Nog steeds volgen we je reis.We krijgen er zowaar ook nog zin in maar daar kan niets meer van komen als je (bijna) 80 bent. Die gelegenheid hebben we verzuimd. Nou ja, dan maar via de atlas.