van moskou naar bangkok

Vientiane (hoofdstad van Laos)

1 t/m 4 december Vientiane (hoofdstad van Laos)

Als eerste willen we iedereen bedanken die nog steeds met ons meereizen via onze weblog,(ook dhr Kodde groeten van ons)we lazen op zeelandnet dat het erg koud is hier is het nog altijd rond de 35 graden we hopen datals we terug komen de ergste kou voorbij is.

We zijn na een rit van 3 uur in een comfortabele VIP bus aangekomen deze weg was beter te berijden als het eerste stuk. Wat erg leuk is van Vientiane ze zijn met een grote boulevart bezig en je kijkt zo naar de overkant en je ziet Thailand liggen het is heel dicht bij. Vandaag zijn we wezen fietsen ( 1 euro=10.000 kip voor 24 uur) We zijn op de 'Arc de triomf' geweest. Dit bouwwerk lijkt op die in Parijs maar dan in Laotiaanse stijl en het verkeer is stuk rustiger. Het iseen monument die in 1960 is gebouwd voor de gesneuvelden uit de verschillende oorlogen. Daarna zijn we een middagjegaan tempel hoppen er zijn er weer erg veel. Het is erg leuk om door de kleine straatjes te fietsen en de zonsondergang te zien op de Mekong rivier. Daarna zijn we lekker gaan eten in een nieuw restaurant met uitzicht op de Mekong. 4 december gaan we weer naar Thailand over devriendschapbrug naar Nongkaiom 5 december het grote feest mee te maken ter ere van de koning die dan jarig is (Thaise koninginnedag)

p.s We hebben nog steeds geen fototoestelgekocht. Hier in Laos is dit allemaal duur, het is allemaal geimporteerd uit Thailand. Zelfs de neppers zijn duurder dan in Nederland. We kopen er wel één in Thailand!.

Surrenderhrieps

Hou vol he! en stuur wat vrouwen op voor de 17e editie er heerst een ernstig mannen overschot in Hrieps en er moet aan de toekomst gedacht worden! tis hier nu -5 en het klaart nog niet op!

Groetjes en de Stones staan erbij! doeg doeg

Tanja en Kees Davidse

Erg leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Wat een andere wereld dan hier!
Veel plezier, veel genieten!

Andre en Kees

Smeer het er maar steeds in die 30 plus, hiero voor het gevoel-15; eind januari nog kouder. dus geniet er nog van. hebben je al een nieuw fototoestel ? of hebben we wat gemist! Groetjes en tot schrijfs

Rosemarie

Hé Marco en Roos, ik reis nog steeds met jullie mee hoor via de blog, al laat ik niet vaak een bericht achter!
Hier is de feestmaand begonnen met alles er op en eraan, sneeuwballen, schaatsen, kerstverlichting, de Sint, cadeautjes enzovoorts...Groetjes!

jolanda

Zet jullie maar schrap, want er is een lange koude winter voorspeld.... en januari is bij uitstek een koude winter maand. Geniet nog maar van die lekkere warmte en breng als jullie weer naar hier komen een potje met van die warmte voor me mee... de gewrichten lijden er erg onder hier met de kou, dus maar thermo kleding ingeslagen. groetjes

Broer

Zaterdagavond komt de Sint in Huize Vlieger. Hier heeft iedereen een jaar naar uitgekeken. Ik heb mijn legerkisten gezet; dit waren de gootste schoenen die ik kon vinden.
Tot nu toe heeft Sint ons nog niet bezocht met het gevolg dat het menu bestaat uit schijfjes winterpeen, winterpeen soep, enz.
Ik zit op dit moment in Emmeloord (Flevoland) een mooi historisch stadje aan het water. Zeg maar het Veere van het noorden.

Voorts weinig te melden, we genieten nog steeds van een met zon doordrenkte voorwinter (of na herfst, net wat je wil).
Broer en aanhang

Jack en Karin

Wat een reis, mensen...Super!!! Was ik nou toch maar mee in die koffer gedoken vlak voor jullie vertrek;) Morgen over de vriedschapsbrug, dat klinkt goed, stukken beter als de Sloebrug. Mooie foto's ook. Geniet van alles, dit pakken ze jullie mooi niet meer af!En wij genieten via deze site toch een beetje mee....

groeten van Jack en Karin

PS : Mochten jullie acute heimwee naar Hrieps krijgen zijn wij helemaal niet te beroerd om even voor jullie in te vallen;)

Broer

Hee, ik lees nu jullie stukje en vergeet niet dat broer een behoorlijke tijd in die hoek heeft doorgebracht (en broer de taal spreekt, en meer, maar sommige dingen weet je (nog) niet), die Arc de Triomphe (de Patuxay) is gebouwd door de Laotioanen zelf met het cement bedoeld voor een luchthaven (gedoneerd door de Amerikanen). Broer stond daar in 1991.

Ik hou jullie in de gaten;

henk rooijmans

Hee Marco,
wat een verhalen allemaal ziet er allemaal heel mooi uit. wanneer kom je ons weer versterken??? er ligt hier trouwens een mooie deken met sneeuw. vandaag 3 dec. red. van morgen -8 gr brrrrr dus blijf nog maar ff daar. Gr henk

Broer

Ik ga ervan uit dat jullie op dit moment ook in Sinterklaasspanning zitten.
We kijken op dit moment met hele gezin naar Slot Marsepleinstein op Nickelodeon. Het is erg spanned, een stel bandieten hebben de zak van Sint gestolen, het is te hopen dat het allemaal goed komt anders gaat bij ons het feest ook niet door.
Volgens Gail komt de Sint bij ons om 4 uur vanmiddag, ik ben benieuwd!
Ik hoop dat de Sint ook bij jullie komt. In theorie kan hij via een boot Vientiane bereiken, maar eenvoudig is dat niet en het is vooral een lange reis vanuit Spanje. Dan is Harderwijk een stuk eenvoudiger.
Ik hou jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Groeten uit een zonnig Vlissingen
Broer en aanhang

Broer weer

Nog even een nieuwsflash,
De problemen met de gestolen zak van Sint zijn opgelost dus Sinterklaas is dus wel geweest en je raadt nooit wat broer allemaal gekregen heeft: Een wintervaste sjaal (zwart) en een nekmassagekussen. Je verzint het niet.
De andere gezinsleden hebben ook allemaal wat gehad. Kortom iedereen blij in huize Vlieger.

Ik hoop dat de Sint jullie niet voorbijgegaan is...

Groeten uit een donker Vlissingen

Barbara

Ha wereldreizigers,
Net jullie foto's ed bekeken (ben net thuis). Heel gaaf allemaal!! Ik ben jaloers. Enne, het valt allemaal best mee hoor met de kou en sneeuw hier. 't Is maar net wat je gewend bent, ha ha.
Groeten, Barbara

Broer

We hebben al een tijd niets van jullie gehoord, ik neem aan dat dit los staat van het feit dat jullie auto weer brandstof nodig heeft. Een liter Euro95 kost nu al € 1,62. Het is aan jullie.... Verder zou een kleine bijdrage voor wat kleine reparaties (nog uit te voeren) niet misstaan.
Verder ben ik nog steeds in onderhandeling met Suid Akrika. Spannend.

Nou, doe de groeten aan de gasten in Nong Khai.

Vergeet niet de Wat Sala Keo Ku, Sala Keo Koo, Sala Kaew Ku, Sala Kaew Koo, Salakaewkoo, Sala Gaew Goo, Sala Kaeoku, Sala Kaeo Ku, etc. of de kortere naam: Wat Khaek te bezoeken, met de wandeling erbij ben je zeker een middag zoet. Deze tempel is weer eens wat anders. In mijn ogen hoef je in Thailand maar 4 tempels te hebben bezocht om alles te hebben gezien: Wat Phra Kaeo in Bangkok, Wat Bang Phli Yai Klang vlak buiten Bangkok, Prasat Hin Phanom Rung in Buriram en de Wat Khaek in Nong Khai. Graag reacties!

Groetjes uit een zonovergoten Vlissingen

Plonie van de Ketterij

vindt het heel leuk iedere nachtdienst weer iets van jullie te lezen, hoop dat jullie het naar je zin hebben en wens jullie nog heel veel plezier toe
groetjes Plonie