van moskou naar bangkok

Vang Vieng (Laos)

28nov .t/m 1 dec. Vang Vieng

Na een verschrikkelijke busreis zijn we gelukkig veilig aangekomen in Vang Vieng. We zaten in een mini busje met 14 man en de reis duurde 6 uur (over een afstand van 260km)er was geen stukje rechte weg alles was 1 grote bocht we trotseerden 6 bergen en een deel onverharde weg alles was stoffig en is bedekt met rode aarde,maar de natuur was adembenemend. We reden door kleine dorpjes waar de mensen nog in armoede leven maar wel sateliet tvhebben.(Laos is het armste land in heel zuid oost azie).We kwamenin een heel ander stadje terecht als Luang Prabang hier waren heel veel jongeren die voor het Tubben komen. Dit is de rivier afzakken op een binnenband en overal een drankje nuttigen bij vele stopplaatsen langs de oever. Wij hebben hiermaar niet aan mee gedaan gezien de vele verwondingen die de mensen opliepen.Het was een heel apart stadje waar het volstaat met lounche restaurants hier lig je te eten en overal staat de tv aan met de tv serieFriends.We hadden een heel basic guest house voor 5 euro per nacht. Alles in deze stad is in aanbouw overal gaten in de weg, open riolen en alles isoud verder lopen er overal zwerfhonden rond.Verder was de natuur prachtig rond deze stad die in een vallei ligt.Na drie dagen zijn we op de Vip bus gestapt naar Vientiane de hoofdstad van Laos

Stefan en Dingena

Dat zullen lange uren geweest zijn in dat busje. Maar je ziet dan wel wat! We volgen nog alles op de voet en genieten van de mooie foto's en verhalen.
Heel veel plezier weer.

Groetjes Stefan en Dingena Naomi en Anna

eric jacobse

het lijkt dus een beetje op middelburg zuid in vang vieng.

Leon

Kon je niet vliegen dan? ;)

Mooi om te zien dat deze mensen, ondanks hun armoede toch kunnen genieten van avontuurlijke dingen. Ik lees dat er nog geen hoop gedaan moet worden in Vang Vieng (kun je ze niet gewoon uitleggen dat de verleden tijd van 'vangen' 'vingen' is, en geen 'viengen'?). Misschien dat je hier nog wat kunt bijklussen voor zakgeld voor de komende weken... haha!

cor en mieneke

vang vieng ! VIENG .eindelijk een goede zeeuwse vervoeging van vang. jullie daar in een shirt en wij hier in dikke jassen. maar geniet nog maar hoor. de jonge vissen doen het prima, ze krijgen meer zorg dan de hond .

Agnes Figaroa

Hoi Marco en Roos,
Wat een belevenis, geweldig.
ik kijk geregeld op jullie site, leuk om jullie zo te zien genieten, ben jaloers.
Goed dat jullie nog even weg blijven,want het is hier wit glad en koud.
Nog een leuke reis verder ,en kom weer goed terug.
Agnes[uit de trein in marachai]