van moskou naar bangkok

Luang Prabang (Laos)

24-28 november Luang Prabang (Laos)

Na een uurtje vliegen van uit Chiang mai zijn we geland in buurland Laos. Je stapt gelijk een hele andere wereld binnen,het is een hele oude kleine stad en ligt aan de Mekong rivier. De natuur is hier overweldigend en de mensen zijn erg vriendelijk. Er is heel weinig verkeer en ze rijden hier rechts van de weg. Laos is een Franse kolonie geweest en dat is hier goed te merken overal verkopen ze stokbroden en heerlijke koffie. Het eingste nadeel is dat de stad een avond klok heeft enalles om 10 uur s'avonds dan is er ook niemand meer op straat (heel vreemd).We hebben vandaag gefietst maar het was eigenlijk een beetje te warm 35 graden+. Er is hier wel een hele grote avondmarkt waar je ook kan eten, we hebben een lopend buffet genomen op straat voor 10.000 kip (1 euro) spotgoedkoop en heerlijk. Na het eten hoorden we iemand Nederlands praten en tot onze verbazing bleek dit Henk v/d Linde te zijn uit Oostkapelle en het werd nog een gezellige avond echt toevallig. We hebben een toertje geregeld naar de watervallen deze liggen 30 km van de stad af, we hebben nog nooit van ons leven zulke mooie en zo veel watervallen gezien waar je in het aqua blauwe water kon zwemmen. Als je even stil stond knabbelden er visjes aan je voeten. We zijn de hele waterval opgeklommen deze tocht duurde in totaal ruim een uur het was afzien maar prachtig om boven op de waterval te staan. Luang Prabang was een prachtig stadje (deze staat op de wereld erfgoed lijst) die we niet snel zullen vergeten, na 4 dagen zijn we vertrokken naar Vang vieng.

natasja

Wat is de wereld soms toch klein he zit je zover weg kom je gewoon bekende tegen bizar. Jullie gaan gewoon geld overhouden joh al dat goedkope eten.

Geniet maar lekker hoor. Hier is het erg koud. In limburg is zelfs al wat sneeuw gevallen.

groetjes Natasja

Broer

Ik snap er niets van, deze week in mijn hotel in Emmeloord elke dag een stevige winterpeen in mijn schoen gestopt en op de gang gezet. Wat denk je, de volgende ochtend winterpeen weg en een rekening om de schoenen te poetsen erin. En dit 4 dagen op een rij!
Het is te hopen dat de Sint bij jullie wat meer attent is. Zondag komt de Sint bij McCain, daar kijkt het hele gezin erg naar uit!
Verder genieten we van een mooie voorwinter. Geloof de berichten dat het hier slecht weer zou wezen niet, dat is Noordkoreaanse propaganda.

Groeten uit Vlissingen
Broer, Schoonzus, nicht, neef en nichtje

Broer

Nu heb ik wel heel erg goed nieuws. Bij onze ouders is een pakket uit Thailand aangekomen met daarin, je gelooft het niet, een kado voor zowel Ronaldo als Elize. Blijdschap en ongeloof in Huize Vlieger, eerst werd er aan een ongepaste grap gedacht maar nee, het is waar! De emoties waren bijna niet meer in bedwang te houden.
Beide kinderen zijn dan ook ongelooflijk blij en verrast. Bij Elize moest direct de luier worden verwisseld, maar ik weet niet zeker of dat iets met de verrassing had te maken.
Je ziet, als je maar aan blijft houden gebeurt er wat! Ik wil jullie bij deze ook nog herinneren aan het bezinegebrek van jullie auto....

Nogmaals hartelijk dank!!

Groeten uit zonnig Vlissingen
Broer, Ronaldo en Elize

Broer alweer

Hier de vliegende reporter uit Vlissingen:
Vanmiddag is het dan zover; de Sint komt bij McCain. Om 2 uur moeten we in 's-Heerenhoek zijn. In huize Vlieger is de spanning niet meer te meten.

Ik ga eerst even om boodschappen (dat doet Sint dan weer niet), maar ik hou jullie op de hoogte!

Jack en karin

Hee luitjes wat een reis wij zijn jaloers geniet er van .
gr van ons

Thuisfront Vlissingen

Kijk, we zijn weer terug van het Sinterklaasfeest, het was erg geslaagd. Eerst kwam er een goochelaar (zijn naam ben ik even kwijt) en daarna kwam eindelijk de goedheiligman (zijn naam weet ik nog).
De kinderen werden wild. Elize heeft een chocoladeletter en een laptop gekregen die allerlei geluidjes maakt. Ze is er heel blij mee, wij wat minder. Nou, zijn jullie weer bijgepraat.
We gaan zo eten en dan Studio Sport kijken.

Groeten uit een zonovergoten Vlissingen
Familie Vlieger

Hans en Ine

Hela hola,

Zijn jullie het nog niet beu??
Zag dat jullie 10.000 kippen hebben gegeten, is dat niet overdreven? Het is hier inderdaad mooi weer zoals broer zegt. Helemaal niet koud of zo, echt terrasweer. Jammer hoor dat jullie dat missen. Heb trouwens wel gezien dat die funderingspalen van jullie een beetje rare witte uitslag hebben, weet ook niet hoe het komt. Ja, ik pas steeds op jullie toekomstige huis. Reken wel af als jullie thuis komen. Is niet zo duur als benzine hoor! Geniet er verder van dag oooor

Andrea

Hey daar!!!

Kunnen je het nog een beetje koel houden? Hier wel hoor, lekker wat sneeuw gevallen en ook de verwarming op mn werk uitgevallen (Hans, doe er eens wat aan ;-))

Verder gaat alles zijn gangetje hier; nieuwe hrieps site al bekeken???? :P

Heel veel plezier nog!!!!!

Groetjes!

Ter info, een liter Euro95 kost nog steeds € 1,57

Paul en Leny

Wat is dat toevallig om mensen uit Oostkapelle te ontmoeten.
Geniet maar van het weer het is hier koud en het sneeuwt af en toe.
Groeten van ons