van moskou naar bangkok

Chiang Mai

22,23 november Chiangmai

We vinden het heel leuk dat jullie nog steeds met ons mee reizen!!! bedankt voor de leuke reacties.

Na een 5 uur durende busreis vanuit Sukhotai zijn we aangekomen in Chiang Mai, hier waren we 20 jaar geleden ook geweest we dachten nog iets te herkennen maar alles is veranderd er zijn heel veel toeristen en ontzettend veel westerse restaurants zoals KFC, MC Donald Starbucks. We vonden de stad erg veranderd We zitten in een prachtig guesthouse met zwembad.Het is hier nog altijd 35 graden heerlijk!! S'avonds waser een groteoptocht door de stad met muziek en praalwagens i.v.m het 'Loykrathong' festival. De volgende dag zijn we naar de longneck dorp geweest dit was erg leuk maar ons foto toestel heeft het begeven!! vandaar de slechte kwaliteit. Vanavond gaan we stad in om een nieuwe te kopen en anders kunnen we met de filmcamara ook foto's maken.

We vertrekken morgen naar Laos we hebben lang zitten dubben hoe, er waren drie opties:

2dagen afzienop een slowboot met houten banken,of 18 uur in de bus of 1 uur vliegen dus je raad het al we gaan morgen om15:00 uur vliegen en komen om 16:00 aan in LuangPrabang in Laos.

natasja

balen van jullie fototoestel zeg
wat een luxepaarden zijn jullie toch lekker met het vliegtuig

Broer

We genieten hier van een mooie voorwinter. Iedereen is in gelukkige afwachting van pakjes avond. Helaas heeft de Sint mijn schoen nog niet gevonden, maar ik blijf mijn best doen in de vorm van gedichtjes te schrijven.
Helaas is Sint niet de enige die vergeet mij te doneren, denken jullie nog aan wat bezinegeld?

Groetjes uit een slaperig en relaxed Lelystad

Leon

Dat is lekker sjiek reizen, zeker voor de begrippen 'daar'. Ik kan me zo voorstellen dat je dit verkiest boven 'een houten %$#^'(bips) dankzij de bus- of bootreis. Bijkomend voordeel: geen muggen!

Broer

Wacht even, jullie gaan vliegen naar Luang Prabang? Je hebben gelijk, je kan beter thuis een DVDtje huren om te zien hoe de omgeving er daar uitziet.

Andre en Kees

Heerlijk zo lekker warm, hier krijgen we vorst, maar dat heeft een voordeel; Andre loopt niet meer in de blubber.voor de rest gaat alles naar wens ,de Hartelijke Groeten

Sanny en Plomus

Hallo jongelui
Wat een heerlijk weertje hebben jullie .
Geniet nog van alle moois wat er te zien is.
Hier valt er heel veel regen.
Groetjes en veel plezier

raymond van cappellen

hallo,
ik zie de hele tocht weer voor me, wij zijn in okt. 2008 via singapore naar chiang mai gevlogen en daar een paar dagen gebleven.
vervolgens per luxe vip-bus naar chiang saen, het long-neck dorp bezocht v.v.
in chiang saen de nacht doorgebracht in een zeer luxe hotel en de volgende dag per veredelde kano de mekong overgestoken naar laos.
daar zijn we in een slowboot met luxe busstoelen (waarschijnlijk van de sloop, maar zaten prima) gedurende 2 dagen over de mekong naar luang prabang gevaren, de nacht werd onderweg in pak beng doorgebracht in een heel aardig hotel, een avontuur op zich, want het dorpje was nog aangesloten op een aggregaat, dat stipt om 10 werd afgesloten en werd het overal aardedonker, maar goed dat wisten van te voren.
het was wel heel gezellig, want er werd in het plaatselijke hotel bij kaarslicht gegeten en gedronken.
primitief maar ik denk er met weemoed aan terug.
uiteindelijk zijn wij via, de jullie bekende plaatsen, zoals
siem reap (angkor wat) in phnom penh terecht gekomen.
onze reis duurde totaal 22 dagen.

groetjes ray