van moskou naar bangkok

Lopburi-Nakon Sawan-Pitsanulok-Sukhotai

16t/m21 november richting het noorden van Thailand met de trein.

Na twee dagen weer in Bangkok te hebben vertoefd zijn we richting het noorden vertrokken met de trein.Het eerste plaatsje wat we aan deden was Lopburi,deze plaats staat bekend om zijn vele apen die in de stad leven,Deze beesten zaten echt overal waar je keek,je moest je bezittingen echt heel goed opbergen anders gingen die apen er mee aande haal.Na hier een nacht te hebben doorgebracht zijn we weer op de trein gestapt om naar onze volgende bestemming te rijden Nakonsawan,waar eigenlijk niks te beleven viel behalve dat het vergeven was door muggen.(we zijn volkomen lek geprikt).Ze vertelden ons dat we de eerste toeristen waren in zes jaar.Dus zijn we de volgende dag gelijk vertrokken naar Pitsanulok.We hadden een uur vertaging maar dat is hier heel normaal.Hoe verder je van Bangkok af bent hoe meer vertraging je hebt.Eindelijk aangekomen in Pitsanulok hebben we het eerste de beste hotel genomen wat naast het station ligt.Hier hebben ze een hele leuke avond markt waar ook met eten uit een wok wordt gegooid en dat verderop weer wordt opgevangen.De volgende dag zijn we met de bus naar Sukhotai vertrokken wat maar een uurtje duurt.Hier wordt het mooiste Loy katrong festival gevierd in heel Thailand.(tot onze verbazing was er 3 dagen geen alcohol verkrijgbaar , dan maar een sapje.)De Mensen maken dan bootjes van bloemen en bladeren waar ze kaarsjes en wierrook in laten branden,en deze dan vervolgens in een rivier te water laten.Dit festival duurt 3 dagen dus morgen vertekken we verder noord waards naar Chiang Mai,hier voor moeten we 5 uur in een bus zitten.

Leon

Hé, dat moet een bizarre ontdekking zijn geweest voor jullie, daar in Nakonsawan! Apen die jatten 'als de raven', en muggen die je vertellen dat jullie de eerste toeristen waren in zes jaar!

Ine en Hans

Hoi globetrotters.
Er komen weer een hoop herinneringen boven als ik denk aan die trein naar het noorden. wist je dat je best met z'n 2 en achter zo een gordijntje past op hetzelfde matras? -;) We zijn net terug uit Cabo Verde, een stuk minser spannend, maar wel erg mooi weer. Nou geniet ervan daar in het noorden en als je ergens een varken ziet lopen met een tandenborstel in zijn bek is die tandenbostel van mij. Laten valllen op de bamboe vloer en kwam bij de varkens eronder. Dag hoor tot ziens1

Henny en Arie

Hoi Roos en Marco,
Wat een verhalen van jullie en wat maken jullie veel mee, te gek zeg.
Hier is het rustig op oostkapelle en simnia.
Heel veel groetjes, en veel reis plezier,
Groetjes Arie en Henny.

Broer uit Vlissingen

Hallo daar,

Ik dacht al, ze proberen alle contact te verbreken. Maar goed, aangezien ik de hele week in Lelystad ben gebruikt Gail jullie auto deze week. En dat gaat best goed. Gelukkig valt een klein krasje niet zo op.
Wel is het zo dat 1 van de speakers kraakt. Ik kan dat verhelpen natuurlijk maar ik heb nog weinig donaties gezien op mijn bankrekening van jullie. (Benzine bijvoorbeeld!!!)

Doe de groeten aan de muggen in Nakorn Sawan (Johan was there in 1988)
Broer en Surinaamse aanhang

Leny en Paul

Wat een mooie foto,s op dat water!
Bij ons alles ok.
Veel reisplezier.
Groetjes Leny en Paul

Marijke

Hoi Roos en Marco,
Jullie beleven nogeens wat!! Veel zien en af en toe ook afzien!! Nog geen heimwee naar Hrieps ?
Je kunt volgende zomer op de Hriepskerkse dag speciale pannekoeken bakken,dat ging wel handig met die spatel het deeg verdelen en later de eieren er over,hebben jullie die ook gegeten?
Hier alles zo z'n gangetje,koning winter schijnt eraan te komen,dat is bij jullie even anders.
Nou ik wens jullie veel moois op op de verdere reis!
Groetjes uit het "zeeuwse", Marijke

Broer weer

Dag allemaal,

Voetbal nieuws: Walcheren C4 staat nu 5e (van de 11) in de poule achter De Meeuwen, Domburg, Volharding en Renesse. 23 doelpunten voor en 19 tegen.
Wat minder gaat het met Feyenoord, die hebben afgelopen weekend met 2 - 0 van Groningen verloren en staan nu 16e.
Verder heeft Suarez tijdens het duel met PSV Bakkal gebeten, het moet toch niet gekker worden.

Groeten uit een zonnig Lelystad
Broer