van moskou naar bangkok

Chengdu

22t/m28 oktober 2010 Chengdu

Na een treinreis van 16 uur op een hardsleeper zijn we aangekomen in Chengdu, we hadden gelukkig de onderste bedden tussen de Chinezen. Er sliepen nogvier mensen boven ons. De cabines waren open. De treinreis verliep voorspoedig wel met een uur vertraging maar naar 15 uur kijk je niet meer zo nauw. haha. We kwamen om 1 uur aan en we kregen een transfert naar ons hostel, Het verkeer in Chengdu is erg agressief en alles rijdt door elkaar, onze taxichauffeur ging recht op zijn doelaf (plankgas). Toen we ons hostel zagen dachten we dat we in de getto terecht waren gekomen, Dus over twee dagen gaan we weer naar een ander hostel. Vandaag hebben we de stad verkent het is veel groter dan Xian en ook hier hangt er erg veel smog. Marco hoest al 3 weken maar heeft nu hele goede Chinese pillen, maar we kunnen de gebruiksaanwijzing niet lezen (maar het werkt wel.) Er zijn wedeom weer erg veel eetstalletjes en alles is spotgoedkoop, en ontzettend grote warenhuizen waar echt alles te koop is.

Vandaag zijn we naar het Panda reservaat geweest, dit is het enigste reservaat ter wereld waar de panda's geboren worden en grootgebracht om weer terug te zetten in de natuur. Het is een mooi grootsopgezet park met prachtige bamboe lanen. We zijn niet meer op de foto geweest met de panda omdat dit 100 euro pp kost,dit vonden we toch wat te prijzig.

We zijn gisteren nog down town geweest met de splinter nieuwe metro, het is erg gemakkelijk er is nog maar 1 lijn van noord naar zuid. We zijn daar naar de vismarkt geweest (zie foto's) waar ze zelfs krokodillen,schildpadden en enorme grote padden verkopen.

In de stad bij het Mao beeld is een heel groot plein en er was ontzettend veel politie aanwezig wij vroegen ons af wat dat allemaal betekende later hoorde we dat China in conflict was met Japan en er staat daar een Japans warenhuis en er waren ramen ingegooit, de hele binnenstad wodt nu extra beveiligd. Wij hebben toch al het idee dat China 1 van de veiligste landen van de wereld is alles wordt gecontroleerd je kan alleen niet op youtube en facebook want het internet in China wordt ook gefiltert.

De laaste dag zijn we nog naar de dierentuin geweest Je kon zelfs de nijlpaarden voeren voor 10 yuan, was erg leuk om te doen. Alleen de leeuwen hebben het erg slecht in de dierentuin die zitten en erg kleine hokjes. Vanavond vliegen we naar Kuala Lumur

eric jacobse

luitjes, hoe is het kroegleven en uitgaansleven tot nu toe (als jullie daar tijd voor hebben tussen alle wereldwonderen door)er zijn veel chinese hardcorebandjes tegenwoordig. goed weekend en de groeten van neuz.

Leon

Heel veel plezier deze week. Schrale troost... de pandaberen daar communiceren op dezelfde manier als hier in Nederland, dus als je eens met een ander wil praten... Marco, beterschap hè! En stop nou eens met roken, jongeh!

Andre en Kees

Hoi vakantiegangers, alles wel hiero ;oh ja aan jullie woning word nog steeds niet gewerkt er staan nu een paar lampen dus??? veel plezier maandag, doe de groeten aan Ronald en geniet er nog maar flink van, we nemen er een op jullie in de Geit . Groetjes

Johan

Hallo daar, ik wilde even meedelen dat ik jullie auto vandaag heb geleend. Tenslotte moet een auto rijden. Gelukkig had je de tank zo goed als leeg gereden. Ik haalde net bezinestation Dekker. Maar goed ik heb er voor €30 benzine in gegooid. Waarschijnlijk de grootste plons bezine die het ding ooit gezien heeft sinds de vorige eigenaar. Ik moest de goedkoopste benzine nemen van Hugo.
Veder geen krassen gemaakt.

Groeten uit het verre Vlissingen.
Broer en aanhang.
Overigens, Ronaldo is vandaag jarig. Hij wacht op een kadootje. Een steen uit de Chinese muur of het Rode Boekje van Mao bijvoorbeeld.

Leny Minderhoud

Leuk om al jullie belevenissen te lezen,kun uitgeven als jullie terug zijn.
Eten ze padden??Veel reiplezier en beterschap Marco of is het Cobus Kuch?