van moskou naar bangkok

Xián

16-17-18-19-20-21 oktober 2010 Xian

Bedankt voor alle leuke reacties,we vinden het leuk dat er zoveel mensen met ons mee reizen.

Gisteren zijn we om 21:24 vertrokken uit Beijing naar Xian dit was een 12 uur durende trein reis, Dit ging niet zonder slag of stoot. De man die onze kaartjes zou regelen had geen tijd, vertelde dit een dag voor vertrek, waardoor we zelf naar het station zijn gegaan om kaartjes te kopen. Ten eerste het station ligt verschrikkelijk ver weg en toen we aan kwamen was werkelijk alles in het Chinees we zaten 4 keer in de verkeerde rij en als ze ons vertelde in welke rij we moesten gaan staan begrepen we het niet. Het koste ons een halve dag om kaartjes te bemachtigen die we niet wilde. We wilde een slaapwagon maar we kregen zitplaatsen (12 uur) tussen de Chinezen . We zijn steeds de enige buitenlanders waardoor we een bezienswaardigheid zijn iedereen wil foto's maken en staart ons constant aan. Het is ook een vies volk ze rochelen en spugen erg veel op straat. We zijn gebroken aangekomen in ons hostel wat erg mooi is. Wat ons opvalt: Xian is goedkoper en vele malen kleiner dan Beijing.

We hebben nu twee dagen gefietst door het drukke verkeer van Xian en met gevaar voor eigen leven. (zie put foto) Ze hebben hier wel fietspaden maar ook de bus maakt hier gebruik van en die remt alleen bij de haltes. Maar zodoende zien we veel meer van de stad. Er staat een grote muur om de stad. (een soort vestingwal) We zijn in het park geweest waar jong en oud spelletjes spelen en waar ook geknutseld wordt. Hier waren wij echt een attractie iedereen kwam een praatje maken of wilde met ons op de foto,we kregen zelfs eten aangeboden. Als we een biertje bestelden (0,30 cent) dan kwam er gelijk iemand naast ons zitten die net zolang wachtte tot de fles leeg was en deze meenam voor statie geld. We hebben weer wat tempels bezocht maar vandaag hing er veel smog. We hebben nog wat gegeten bij de mc donalds (Johan de friet smaakt hetzelfde als thuis). Vanochtend viel de stroom uit op een bordje bij de balie stond dat dit maar even zou duren tot 20:00 uur. Vanavond hebben we gegeten bij kaarslicht. Vanmiddag hebben we nog treinkaartjes voor naar Chengdu gekocht,deze keer hadden we een briefje bij waarop alles in het Chinees stond. We vertrekken donderdag om 20:05 en komen vrijdag om 12:00 aan (zijn gelukkig niet zulke grote afstanden) voor 40 euro samen hardsleper dit schijnt beter te zijn als soft zit. We zullen zien. Onze laatste dag hebben we door gebracht met een tour naar het 8ste wereldwonder 'het terracotta leger' het zeer indrukwekkend wat ze hebben opgegraven daar, het is gevonden door een boer in 1974 die een waterput aan het graven was. Deze boer zat daar zelf de boeken te signeren (oude krasse knar).Morgen doen we het rustig aan en daarna op naar Chengdu.

alex en san

het lijkt me waardeloos om iedere keer de enige buiterlander tezijn.........je geduld zal waarschijnlijk flink op de proef worden gesteld wij europiane snappen geen baal van hun taal.....laat je ni gek maken

Hugo

Je moet gewoon je Hrieps shirt aanhouden Marco,dan passen ze wel op en je krijgt overal voorang!

Diane

Kan me voorstellen dat je even tot 10 moest tellen toen je voor de 4e keer in de verkeerde rij stond.......Maar over een paar maanden lach je om dit soort verhalen joh!
Hou vol en laat je niet gek maken
groetjes Diane

Johan

Marco/Roos,

Kijk, ik zal het nog 1 x uitleggen, als je gaat reizen maak je wat mee en dat gaat niet altijd zoals gepland.
Maar goed, veel belangrijker; hebben ze een beetje goede friet in China?

Groeten
Broer, Surinaamse aanhang en je peetdochter

Mirella en Marko

kwou al een opsporingsbericht doen, al zoveel dagen niks venomen. Maar jullie stonden dus in de rij voor treinkaartjes!

Je pa en ma waren op de snuffelmarkt, ff praatje gehad over de verloren dochter en schoonzoon! hahaha. (twas hier aardig koud en nat vandaag)

groetjesss
ps de stand op simnia is -2

Jeffrey

Hey kanjers!

Jullie maken zo wel van alles mee, het is geweldig om alles te lezen. En Roos hou je het nog uit met hem?

Groetjes Jeffrey.

Rosemarie

Héérlijk om te lezen (en te doen), das pas reizen!!!
Groetjes!

ma en theo

wij volgen jullie reis op de voet
hebben jullie nog geen heimwee naar ons
kikkerlandje
geniet er maar goed van theo en ma

Hans en Miranda

Ik wist niet dat jullie al weg waren niet echt oplettend zeker, maar ga jullie wel volgen veel plezier.
Groeten uit de catsstraat

martin en jacobine

wat een geweldig mooie reis, wij genieten mee!
prachtige foto's, goede reis verder!
groeten martin en jacobine.

Fabienne

Hoi! Ik ben weer even helemaal bijgelezen en gekeken. Wat een avonturen! Heb er weer van gesmuld. Veel plezier nog en op naar het volgende verhaal. Groetjes Fabienne

Andre en Kees

Hoi, daar zijn we weer. veel genoten en mooi weer; duurde even voor we alles gelezen en bekeken hadden; maar het is bijzonder leuk om jullie verhalen te lezen en soms afzien hoort er bij. de foto's zijn mooi. tot de volgende ronde. Groetjes

Gijs

ha Marco & Roos,

Jullie hebben de reis weer vervolgd:) Wij zijn weer hard aan het werk en nog vaak terugdenkend aan een mooie reis! Leuk jullie ontmoet te hebben, zal jullie volgen en wie weet tot ziens bij 1 van jullie andere 7 wereldwonderen;-) Have Funn! Gijs

Jack

Hoi Marco & Roos

Mooie verslagen, ik wens jullie veel plezier met jullie verdere reis.

Caroline

Zo eindelijk eens alles op mijn gemakje bekeken en gelezen. Jullie maken wel heel wat mee, en werkelijk schitterende foto's zitten erbij. Geniet nog maar met volle teugen van jullie avontuur en laat die chinezen jullie niet gek maken!Ik vind het leuk om jullie zo te volgen en geniet volop mee!

Leon

Wat een verhaal zeg! Maar, als je nou toch in de rij staat, kun je dan die mensen niet gewoon duidelijk maken dat het voor ons gewoon makkelijker is dat ze een beetje leesbaar schrijven?

Trouwens... jullie zijn echt nieuws daar hoor...
Moet je kijken!

Stefan en Dingena

Hoi Marco en Rosemarie,
Geweldig leuk de verhalen en de foto's.
We genieten ervan.
Goede reis verder!

Groetjes Stefan en Dingena

michel en bregit

Schitterende foto's en mooie verhalen, veel plezier nog en een goede reis!!

Ma en Theo.

Lieve Gasten, natuurlijk reizen we met jullie mee ,
en genieten dan ook bijzonder van de foto's en jullie verhalen maar niet te veel hoor gasten ander hebben je thuis niets meer te vertellen
Lieve groetjes van Henny en Theo.

eric jacobse

echt wel knap wat jullie allemaal mee en doormaken in deze landen.tis toch vaak handen en voetenwerk (en af en toe een fooi) als je de taal en de cultuur niet kent.maar voor alles is wel een oplossing tegenwoordig en kom je wel waar je wil. ikzelf verdwaal nog in carpet, plopsa of agriland.je moet het maar kunnen en jullie doen dat.petje af.mooie reis verder.enjoy.