van moskou naar bangkok

China (Beijing)

08-t/m-15 oktober 2010 China

Bedankt voor de mensen die ons extra foto ruimte hebben gegeven we kunnen nu nog 600 foto's extra plaatsen.

De trein van Mongolie naar Beijing was een heel moderne trein,we zijn s'morgens ingestapt om 7uur en de andere dag om 14:00 kwamen we aan in China (Beijing) na de kale Gobi woestijn was Chinese landschap een verademing. We reden door de bergen en groene landschappen. De wielverwisseling op de grens van China duurde 6uur (Rusland heeft een breed spoorlijn)hierbij moesten wij in de trein blijven zitten,zie foto's. Aangekomen in Beijing gingen wij naar ons hostel dat in een oude Chinese wijk ligt (hutong). De eerste dag hebben we gelijk de wijk ontdekt het is prachtig hier overal zijn kleine winkeltjes,eetstalletjes en barretjes. S,avonds hadden we een reünie met de mensen uit de trein dit was heel gezellig. De volgende dag moesten we vroeg op want we gingen naar de Chinese muur. Toen we aankwamen bij de muur klaarde het weer gelukkig op want het was erg mistig toen we vertrokken,er waren bijna geen toeristen alleen wat Chinezen die naar beneden kwamen om foto,s van ons te maken. (rare jongens die Chinezen).Het was een hele klim en het liep schots en scheef erg vermoeiend om te lopen. Het was een unieke ervaring !!. De volgende morgen was het weer nog slechter en zijn we naar de verboden stad geweest met de metro dit gaat erg goed en is heel modern. De verboden stad was prachtig maar het waren allemaal dezelfde paleizen (zie foto's). We hebben daarna nog gewinkeld in een ultra moderne straat waar prachtige grote warenhuizen staan. In een smal straatje verkochten ze levende schorpioenen ,zeesterren en zeepaardjes op een stokje die ze voor je neus op de bbq bereiden. Er is in deze stad van alles te beleven je komt ogen en oren te kort en overal hangen er etensgeuren. Het eten is erg goedkoop maar lijkt niet op de Chinees in Nederland ze hebben er geen nr.49. Gelukkig is het weer opgeklaard strak blauwe lucht 20 graden. Vandaag zijn we naar het Vogelnest (Olympisch stadion) en de watercube geweest. Zie foto's. Daarna zijn we naar de dierentuin geweest alle dieren zaten achter glas en in erg kleine hokjes. Als je ergens heen wilt zijn het enorme afstanden want Beijing is ongeveer even groot als België. Dagelijks maken wij gebruik van de metro dit kost 20 euro cent,maar je zit erg opgepropt vooral in het spits uur. Vrijdag vertrekken wij naar Xian richting het zuiden dus hebben we nog 3 dagen te gaan in deze stad waar zoveel te zien is. We hebben echt alles nu gezien in deze stad, van tempels tot mega shopping malls. Ín zo'n mega warenhuis is echt alles te koop,maar alles is ook echt nep.Je moet ook overal op afdingen zelfs op een nagelknipper van 10 eurocent. Bijsterveel hebben we niet gekocht omdat het afdingen toch wat enige moeite koste. Na zeven dagen hier rond te hebben gelopen zijn we toe aan een andere omgeving.

Bert

Hallo luitjes.

Coby en ik hebben, en nog steeds goed mee gelezen en genoten van jullie foto's en verhalen.
Ik ben best jaloers hahaha.
Ja echt uniek, zoiets maak je normaal gesproken maar een keer in je leven mee.
Nou we blijven vol spanning alles volgen.
Gr Bert en Coby.

Hans en Ine

Hela hola,
Leuk die foto's van dat muurtje.
We gaan de tuin opknappen en we waren nog op zoek naar nieuwe ideèn voor een tuinafscheiding.
Ik denk dat we Cor maar gaan vragen ook zo een muurtje te metselen. Kunnen we ook van die leuke foto's maken. Doei, veel plezier nog!

eric jacobse

echt mooie kieken. willen jullie nog wel naar huis als je dit allemaal zo zie en meemaak, dat doet wel wat met je, tof.

Christel

Hey,
Wat een mooie foto's zeg!
Jullie hebben alweer heel wat gezien de afgelopen tijd!"
Én Roos heb je nog zo'n zeepaardje gegeten????

Groetjes Christel

Leon

Je zou er bijna van naast je schoenen gaan lopen (of hebben jullie ook al van die chinese slofjes aan?), als er chinezen zijn die foto's komen maken van jullie. Haha! Lijkt me wel heel bijzonder om die cultuur van heel dichtbij mee te maken. Ennuhhh... lekker goedkoop eten daar, lees ik. Vragen ze dan ook: "Hiel opeten of meenemen?"

Leontien

Leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie hebben al een hoop dingen gezien en meegemaakt zeg! :-).
Volgens mij genieten jullie volop.

Nog veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen!

Mieneke en Cor

Jullie genieten wel erg hoor. Maar wij zitten hier met ontsnapte mensen en racende rollators met verdwaasde oudjes!
Wij genieten mee hoor!
Groetjes van ons en Floris en deKois.