van moskou naar bangkok

Koh Phangan en Koh Tao

12 t/m 19 januari de eilanden Koh Phangan en Koh Tao

We zijn aan gekomen met de cattamaran het was1 uur varen. Koh Phangan is echt een heel mooi eiland, de stranden zijn niet zo groot maar het water is prachtig aqua blauw en vooral op het stand waar elke maand de full moon party wordt gehouden dan komen er zo'n 30.000 jongeren naar toe. Bijna niet te geloven omdat het zo'n klein eiland is. Toen wij er waren was er een halfmoon party in de jungle maar wij zijn niet gegaan omdat het verschikkelijk hard ging regenen en het hield niet meer op tot de volgende middag. Het weer is zeer wisselvallig de ene dag schijnt de zon de andere dag is het zwaar bewolkt.we zitten met onze bungelow bij het water. Als we s'morgens wakker worden kunnen we gelijk gaan zwemmen in de zee. Alles is in het dorpje in aanbouw het ziet er vies uit de straten zijn heel smal. Er is hier niet zo veel te doen alleen strand zee en zon. En omdat het weer niet zo standvastig is zijn we verder getrokken naar het eiland Koh Tao, 2 uur varen. Dit eiland is nog kleiner, en hier komen bijna alle toeristen om te duiken. De stranden zijn mooi maar de zee vonden we niet zo schoon ze gooien vanalles in de zee dat is echt zonde. We zijn met een boot tocht mee gegaan rond het eiland en hebben gesnorkeld. Marco heeft nog 2 haaien gezien!!! maar het koraal was in Koh Chang veel mooier. We zijn nog gestop op een eilandje voor de kust Koh nang Yuan dat is echt een paradijs op aarde. Dit eiland maakt deel uit van een Nationaal Marine park, hier zijnwe de hele middag gebleven. Na koh Tao vertrekken we weer naar het vaste land naar de badplaats Hua hin om daar nog wat bruiner te worden

Broer

Kijk, ik wil niet deprimerend gaan doen maar jullie hebben wel gelijk; zo'n full moon party is inderdaad voor jongeren en jullie vallen in die andere categorie: oudere jongeren!
Broer was daarentegen veel jonger toen, de eerste keer bezocht ik die eilanden in 1988 (ik ben meerdere keren naar die eilanden geweest) toen broer daar was viel hij nog wel in eerder genoemde groep en kon daarom wel deelnemen aan die feesten. Toen kwamen er ongeveer 200 mensen. Ik heb begrepen dat het tegenwoordig anders is.
Slapen deed je toen op het strand en daarom heb ik nooit begrepen dat dit soort feesten ooit populair geworden zijn, het wemelt er namelijk van de strandvlooien. Ik had het dan ook snel gezien.
Begrijp me wel, nu zou ik als oudere jongere dat ook niet meer doen. Net zoals jullie. Je moet de jeugd niet in de weg lopen. En belandrijker, er zijn in je hotel normaal gesproken een stuk minder strandvlooien en ander ongedierte.
En. Marco heeft 2 haaien gezien! Was dat voor het verse fruit of erna? Het doet me denken aan dat beroemde gedicht over die zwemmer (eigen bundel):
Hij zag vier haaien tussen het wier,
hij ontweek er drie en bijna vier.
Gelukkig kwam Marco beter weg! Maar wat een avontuur!

Nou, dat was het alweer van het Thuisfront Vlissingen.