van moskou naar bangkok

Mongolie

3 oktber Mongolie

Bedankt voor de leuke reacties!

We zijn zondag morgen aangekomen in Mongolie, ze hebben 1 hoofdstraat en die is ook gelijk heel druk met verkeer ze kennen geen verkeersregels auto's rijden kriskras door elkaar en iedereen toetert. Voetgangers moeten rennen voor hun leven om aan de overkant te komen,en als je daar dan bent dan ben je nog niet veilig want alles is kapot zoals ontbrekende put deksels kapotte straten. Het contrast is erg groot tussen rijk en arm je ziet veel kapotte dingen en het is erg vies. Maar er zijnook ultra moderne gebouwen en je ziet dat het land in opbouw is. Ons hostel ziet er verschrikkelijk uit we slapen in een 6 persoons dorm alles is versleten en de kachel staat 24 uur aan bij een buiten temp. van 20 graden. gelukkig zijn we veel onderweg. We zijn gelijk de eerste dag naar een klooster geweest waar we zelfs zijn ingezegend door een dalailama of zoiets. zie foto's. De volgende dag zijn we naar een Nationaal parkTerelj gegaan en hebben we geslapen in een traditionele Ger tent met 4 andere personen. De omgeving was schitterend mooi we haddengeweldig weer, met een strak blauwe lucht waarin adelaars en gieren in rond vlogen. Na wat hout gesprokkeld te hebben staken we de kachel aan waarna de tent veranderde in een sauna. s'nacht was het rond vriespunt waardoor het tegen de ochtend erg koud was.We hebben weinig geslapen omdat er naast ons een hond een halve nacht zat te blaffen. Weer aangekomen in het hostel en vanmiddag zijn we naar het nationale muzeum van Mongolie geweest wat erg intressant was. Morgen staat er niets op het programma de stad is erg klein en we hebben de hoogtepunten gezien. p.s Het eten is spotgoedkoop maar 5euro voor een maaltijd met bier De Mongoolse keuken is geen culinaire hoogstand. Vrijdag vertrekken we met de trein naar China.

Rosemarie

Hoi! Wat leuk om te lezen. Er is blijkbaar nog niet veel veranderd in Ulaan Batar, behalve dat je er nu blijkbaar ook kan mailen (was daar jaren geleden). Op naar de zijden lakens!

Leon

Hé, globetrotters! Dat is even afzien daar zeg... als ik zo lees hoe het er daar aan toegaat. Maar ja, volgens mij ben je daar voor nog geen tientje euri in een toestand waarin je de helft maar meekrijgt, haha! Het lijkt me wel een mooie ervaring om zo basic te leven. Ik schat zomaar in dat je straks alles wat je hier hebt temeer zult waarderen. Genoeg serieus ge%$#, geniet vooral!!!

Jolanda

hoe is het met de jaks... nog melk ervan gedronken schijnt erg gezond te zijn.
Geniet lekker in china na vrijdag en veel treinen.
Je zou er een zitreet van krijgen!!
groetjes

Jacintha

Hej hej

Hebben je eindelijk in die Ger tent geslapen :P
Zozo maar 5euro!! mochten ze hier ook wel doen ;)

groetjess

alex

weet je toch wel precies wat je eet daar....of weet je het liever niet....zijn jullie goed ingeent.

tante tanneke en oom cees

Erg leuk om zo jullie reisverslagen te kunnen volgen.
We blijven jullie volgen. Geniet er van!

levina

hey,
Leuk om jullie verhalen te lezen en wat een prachtige omgeving. Geniet ervan.
Lekker he wodka drinken en wij maar ploeteren hier.
veel plezier verder
groetjes levina

marieke

Wat een enorme ervaring zo te lezen, maar hier hebben we nu ook een strak blauwe lucht mooi weer en lekker te eten en te drinken. Hahaha heel veel reis plezier en geniet ervan. Groetjes Marieke en de rest.

Erik de viking

Nie how bro, leuk die reisverslagen ben blij dat ik het hier aan boord ook een beetje kan volgen wat jullie uitspoken. nog even de trein uitzitten en dan zijn jullie in China, kan je eindelijk weer no. 64 van de menukaart kiezen.
Geniet met volle teugen en (big)brother is following you

Erik & Puck

Al met al toch een mooie ervaring, dat Mongolië!
Geniet van de komende maanden, we houden jullie in de gaten!

peetenmar hrieps

kwam net mee bowie pa en ma vlieger tegen in de steengrachtsweg ze willen een tijd afspreken om te cammen.
kweet alleen nie of ze weten of het werkt,johan vast wel.
vee plezier xx

Hugo

Hey hoe is het allemaal?!!! stop maar met die reis hoor! tis veels te saai op hrieps en er is niks te eten!!! ...na ja...terug naar de 80 kg dan maar als jullie pas volgend jaar weer terug zijn!! hey gaat goed met de fotos hoor!! denk aan de HRIEPS shirts eej!! HAHAHA hou vol!! en geniet ervan groetjes uut een verlaten Hriepskappll

Pa en Ma Vlieger

We hebben de foto's ontvangen en het zou inderdaad geen slecht idee zijn om een tijd (Nederlandse tijd!!) af te spreken om achter de web cam te zitten.

Groeten
Pa en Ma

Nel en Krijn Poppe

hoi Roos en Marco,
van middag om de koffie geweest bij Pa en Ma en een groot gedeelte van jullie foto,s gezien. Wat een geweldige reis hebben jullie!!
Verder nog veel reisgenoegens toegewenst!!
Groeten, Krijn en Nel

wilco en natas

Hey Marco en Roos

Weer eens wat anders he in zo"n tent dan je eco home

Grtz Wil en Natas

sjaan wagenaar

hoy zo te zien genieten je met volle teugen het bier smaakt daar ook al maar met mate anders val je van die hoogte af klimmen doe je daar veel hier alles oke je huis staat er ook nog de groetjes sjaan

Plonie van de Ketterij

ik zat in de nachtdienst even naar jullie reisverslag te kijken, zo te zien hebben jullie het best naar je zin toch
Roos we hebben je gemist bij het bowlen. groetjes Plonie

natasja

Ha Buurtjes,
Wat krijgen we toch steeds mooie foto's te zien van jullie.
Geniet maar lekker hoor de eerste maand zit er alweer op hè wat gaat het toch hard.

groetjes Arjan Natas en Kimberly

Nel en Krijn Poppe

Hoi Roos en Marco,
Zondagmiddag,zopas de foto,s en reisbeschrijving weer bekeken, zo reizen wij gewoon met jullie mee,
geweldig mooi allemaal. Goede reis verder.
Groetjes van Krijn en nel